• Suddenly unable to log into your ZooVille account? This might be the reason why: CLICK HERE!

Mare behavior [Question] [FR/EN]

O

Orca06FR

Guest
[French/Français]

Bonjour/Bonsoir chere amis Zoophilie

Je crée ce sujet pour vous posez une question, moi qui n'est pas expert en comportement chez les chevaux ( je suis en train d'apprendre le métier de palefrenier depuis quelque jours).
Je vous explique donc la situation:

Durant un jour de travail au moment de ma coupure, je décide d'aller voir une jument que j'apprécie beaucoup.
Mais elle a eu un comportement qui ma assez amusé, je suis aller la caresser un peu partout ( y compris sur sa vulve sans essayer d'aller plus loin).
Un moment je décide de la laisser tranquille et je commence a quitter son abris ( elle est dans un paddock avec un mâle), mais elle ma rattrapé et ma couper le chemin, j'ai eu un sourire, je me suis dit qu'elle veux encore des caresses, dans ce cas je continue, mais elle a souvent tendance à chopper mon tee shirt, comme si elle machouillé mais sans la machouillé vraiment.

Je voudrais savoir si ce comportement veux dire quelque chose en sois, car elle me le fait tout le temps.
J'ai peut être une explications, car d'apres mon patron, elle est une jument dominatrice, je me suis dit que comme je suis nouveau, elle veux sans doute me montré que c'est elle la chef. ( Se n'est qu'une idée logique que j'ai eu).

voila je vous remercie de votre réponse. :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[English/Anglais]

Hello / Good evening dear Zoophilia friends

I create this subject to ask you a question, I who is not an expert in behavior in horses (I am learning the profession of groom for a few days).
So I explain the situation to you:

During a day of work at the time of my break, I decide to go see a mare that I appreciate very much.
But she had a behavior which amused me enough, I went to pet her everywhere (including on her vulva without trying to go any further).
One moment I decide to leave her alone and I start to leave her shelter (she is in a paddock with a male), but she caught up with me and cut my way, I had a smile, I told myself that she want more hugs, in this case I continue, but she often tends to grab my t-shirt, as if she is chewed but not really chewed.

I would like to know if this behavior means anything, because it does it to me all the time.
I may have an explanation, because according to my boss, she is a domineering mare, I told myself that as I am new, she probably wants to show me that she is the boss. (This is just a logical idea that I had).

thank you for your answer. :)

Thank you for your response caikgoch, I have a little doubt that it was something like its x)

Back